فعالیت های بخش رسانه، اطلاع رسانی، کتابخانه و حوزه فناوری دفتر قابل تقدیر است.


به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی؛ حجت الاسلام  والمسلمین نجف لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در بازدید از نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شعب در مشهد گفت: این نمایشگاه با توجه به اینکه امکانات چندانی نداشتند ولی دارای خلاقیت هایی بود. نمایشگاه گام موثری است که خانواده پژوهش دفتر را کنار یکدیگر جمع می کند. در بخش پژوهش می توان به پایان نامه های طلاب و کارگاه های جدیدی کمک کرد تا فضلای جدید هم شناسایی و به مجموعه اضافه بشوند.

وی افزود: پژوهش های دفتر می بایست دارای خروجی های متعدد باشند مثلا از یک کتاب بتوانیم برای مبلغین آثاری تولید شود هم و به صورت مقاله علمی پژوهشی استخراج شود.

وی بیان داشت: کرسی های تخصصی از اولویت های اصلی در پژوهشگاه بوده که در وزارت علوم سه نوع است. در نوع اول بایستی نظریه را نقد و توسط هیئت داوران تاییدیه گرفت. در نوع دوم بایستی نوآوری در بحث داشت و حرف نو و جدید علمی بیان شود که با شیوه های درست و علمی مطرح شده باشد. نوع سوم نظریه پردازی است.

وی با اشاره به این که در رویکر جدید پژوهشگاه دیگر از مجلات  فارسی حمایت نمی شود، گفت: حمایت پژوهشگاه معطوف به مجلات انگلیسی و عربی شده است. در سایت پژوهشگاه هم ۴ زبان تا کنون تعبیه شده و در ادامه نیز زبان های دیگری هم اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی قم و شعب در مشهد بخش رسانه، اطلاع رسانی، کتابخانه و حوزه فناوری در این نمایشگاه و مجموعه به کار رفته و قابل تقدیر است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *