لزوم استقرار سامانه منسجم پژوهشی جهت جلوگیری از موازی کاری تولید آثار پژوهشی


استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد لزوم توسعه همکاری دانشگاه فردوسی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، دکتر رحمت‌الله فتاحی استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در بازدید از نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر گفت: به طور کلی فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در سال های اخیر از سازماندهی و انسجام بیشتری برخوردار شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی موسسات در حوزه مطالعات اسلامی وجود دارد، احتمال می رود برخی فعالیت ها به صورت موازی انجام شود. دغدغه اینجانب این است که چگونه می توان از این موازی کاری پرهیز نمود؟

فتاحی افزود: اگر همه اطلاعات و آثار پژوهشی در سامانه ای منسجم شود که امکان جستجو در آن وجود داشته باشد، موسسات و مراکز پژوهشی می توانند نه تنها از موازی کاری جلوگیری کنند، بلکه با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استانداردهای نشر در آثار پژوهشی منتشر شده از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال های اخیر به طور کامل و صحیح رعایت شده است.

وی در پایان افزود: پیشنهاد اینجانب افزایش تعامل دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است تا بتوان از آثار منتشر شده هر دو مرکز جهت استفاده بهینه آگاهی یافت.  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *