مراسم تکریم و معارفه رئیس کتابخانه پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی


به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، مراسم تکریم و معارفه رئیس کتابخانه پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور رییس پژوهشکده اسلام تمدنی  و جمعی از مسوولین، مدیران و کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در اتاق جلسات حوزه ریاست  دفتر برگزار گردید.

این جلسه در ابتدا با ارائه سخنانی از جناب آقای حکیم باشی رئیس اسبق کتابخانه آغاز شد. سپس جناب آقای مهندس وحید شریفی ریاست جدید کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به ارائه برنامه های خود در کتابخانه پرداخت.

در ادامه جناب آقای دکتر احمدزاده رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رویکرد مسئله محوری و با بسیج تمام ظرفیت ­ها و توانمندی­ های سازمانی خود در راستای حل مسائل راهبردی کشور، گام ­های بلندی را برداشته و امروزه در صدر سازمان ­های دینی- فرهنگیِ پیشرو و پویا قرار دارد. از این رو، لازم است بخش­ های گوناگون سازمان نیز در راستای تقویت و تداوم این حرکت جهادی، ضمن توسعه و تعمیق زیرساخت­های سخت­افزاری و نرم­افزاری، تغییرات راهبردی را پشتیبانی کنند.

وی افزود: کتابخانه ها در مراکز علمی و پژوهشی، به عنوان رکن اصلی و کانونی رویکرد مطالعاتی و غنای اندیشگی، از جمله بخش ­هایی بی شمارند که تغییر رویکرد آن­ها در فضای کنونی دفتر الزامی است. از اینرو، نظر به تعهد و تخصص جناب آقای مهندس وحید شریفی در حوزه علم اطلاعات و دانش­ شناسی و سابقه و تجربه در فناوری اطلاعات و نرم افزارهای علوم اسلامی و کتابخانه دیجیتال به عنوان رییس اداره کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دبیر شورای عالی کتابخانه منصوب می شوند. امید است با تشکیل منظم جلسات شورای عالی کتابخانه، همراه با درایت و پشتکار، در جهت عملیاتی ­سازی مصوبات این شورا گام بردارند. تغییر رویکرد کتابخانه از سنتی به دیجیتال، توسعه فناوری اطلاعات و بهره­ گیری حداکثری از آن در خدمات پژوهشی، گسترش تعاملات با کتابخانه های درون سازمانی و برون سازمانی، استانداردسازی کتابخانه، غنابخشی کتابخانه متناسب با مسائل راهبردی و نیازهای اعضاء محترم هیأت علمی، طراحی مناسب فضای فیزیکی و افزایش مراجعان حوزوی نیز از دیگر وظایفی است که انتظار می­ رود به نحو احسن دنبال شود. 

در پایان رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی گفت: بدیهی است در انجام بهینه این مأموریت سترگ، همکاران مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، همراهی شایسته خواهند داشت. لازم می­دانم از زحمات فاضل گرامی و دانشور ارجمند جناب آقای حسن حکیم ­باشی که به راستی با تلاش‌های مجدانه و پی‌گیری‌های مدبرانه خود در بهبود وضعیت کتابخانه کوشیدند، صمیمانه سپاس‌گزاری نمایم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *