مدیر دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه وحدت و انسجام به دست آمده در حوزه علمیه خراسان حاصل سعی و تلاش جدی و دغدغه شبانه روزی مدیر محترم حوزه و دبیر محترم شورای عالی است، گفت: چتر حمایت و توجه حوزه خراسان همه ظرفیت های علمی و عملی کارآمد را در چارچوب اصول و ارزشهای انقلاب فرا گرفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان، دکتر سید مجید ظهیری مدیرگروه و عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی گفت: چتر حمایت و توجه حوزه علمیه خراسان همه ظرفیت های علمی و عملی کارآمد را در چارچوب اصول و ارزش های انقلاب فرا گرفته است. در حوزه علمیه خراسان چنین نگاهی در مدیریت محترم حوزه وجود دارد که این حوزه متعلق به یک شخص، یک مرکز، یک گروه یا نحله فکری خاص نیست، و همه آراء و ایده ها و ظرفیت ها با سلایق و گرایش های متنوع علمی، فرهنگی و سیاسی با رعایت چارچوب های کلی مربوط به اصل نظام اسلامی، آرمان‌های امام راحل(ره)، خط مشی های راهبردی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، فرصت بروز و ظهور دارند.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای اساسی مورد نظر رهبری فرزانه در این فرمایش خردورزانه ایشان است که می فرمایند: "طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. "

دکتر ظهیری همچنین اظهار کرد: وحدت و انسجام به دست آمده در حوزه علمیه خراسان حاصل سعی و تلاش جدی و دغدغه شبانه روزی مدیر محترم حوزه و دبیر محترم شورای عالی است. این وحدت در دو بخش درون ساختاری و برون ساختاری تحقق یافته که در بخش درون ساختاری، مرکز مدیریت حوزه به عنوان رکن رکین برنامه ریزی و اجرای سیاست ها و راهبردهای کلان شورای عالی به صورت یکپارچه در خدمت اهداف عالی مدیریت معظم و دبیر معزز شورای عالی است.

مدیرگروه و عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی ادامه داد: در بخش برون ساختاری از بیوت مراجع عالیقدر و علما و اساتید و بزرگان حوزه (حفظهم الله تعالی) گرفته تا آحاد طلاب عزیز انقلابی، وحدت و همبستگی بی نظیری شکل گرفته است، که سالانه دست کم دو بار در مراسم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مدرسه بزرگ آیت الله العظمی خویی (ره) به احسن وجه در مرئی و منظر همگان قرار می گیرد.

مدیر دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان افزود: حال اگر کسی یا جریانی یا نحله فکری ای تمامیت خواه است یا جایی در این حوزه برای خود نمی بیند، بدیهی است که باید به خودش رجوع کند و رفتار و افکار خودش را مورد بازنگری قرار دهد، چون عزم انقلابی دو بزرگواری که به حکم حکیمانه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، سکان دار هدایت حوزه انقلابی خراسان هستند، جزم است و در راه وحدت در هیچ زمینه ای کوتاه نخواهند آمد. بدیهی است اولویت نخست برای صرف توش و توان زیر مجموعه ها نیز باید برای حفظ و توسعه همین وحدت باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *