رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

کارآفرینی در حوزه فرهنگ منتهی به خلق ارزش و ثروت معنوی و مادی می شود

نشست اختتامیه هفته ی پژوهش با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدیرکل پژوهش برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان؛ حجت الاسلام و المسلمین مسعودی با اشاره به اهمیت مساله محوری و درک این مقوله از لحاظ مفهومی و مصداقی گفت:

فرایند تغییر روش ها و برنامه ریزی های اهداف کلان سازمانی در دفتر تبلیغات به گونه ای بوده است که همواره رو به رشد و تعالی دیده شده است، جریان مسئله محوری که در دهه اخیر فعالیت های دفتر بعنوان یک جریان محوری شکل گرفته است نشان می دهد که فکر سازمان به صورت راهبردی و دارای اهداف و افق های مشخص و براساس نیازهای روز جامعه است. این رویکرد جدید، دفتر را بعنوان سازمانی مساله محور مطرح نموده است که دیگر سازمان ها و مراکز عملیاتی در حوزه فرهنگ می توانند از این ایده نوین الگوبرداری شایسته و بایسته ای داشته باشند.

وی در ادامه افزود: تحولات و تجارب برنامه ریزی های عملیاتی در سطح کلان دفتر از ابتدای شکل گیری تا کنون بگونه ای بوده است که دفتر تبلیغات تجربه محیطی واقع نگر را داشته است و بخش های مختلف آن همچون پژوهش، آموزش و تبلیغ در ارتباط با مسائل مرتبط با واقعیات اجتماعی فعالیت های خود را تعریف می کردند و در عین حال هم افزا و همگرا بوده است به گونه ای که دفتر بعنوان یک نظام کنشگر فعال در بخش های مختلف جامعه، خود را عرضه نموده و این همان مسئله محوری است که دفتر به متن میدان جامعه ورود پیدا کرده است.

به عنوان نمونه در شرق کشور به ویژه خراسان بزرگ، ورود در حوزه آسیب های اعتقادی و مقابله با جریانات تکفیری و مباحث مرتبط با فرق انحرافی جزو سیاست های اصلی دفتر قرار گرفته و تغییر در تفکر و ادبیات سازمان و ارتقاء سطح کنشگری آن در عرصه میدان را در پی آورده است. ورود میدانی دفتر در سطح همکاری؛ با سازمان ها و مراکز فرهنگی مهم و تاثیرگذار همچون حوزه های علمیه، آموزش و پرورش با رویکرد مسئله یابی و حل مسائل از برکات ورود در عصه های جدید است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بر حفظ سرمایه های فاز اول مساله محوری تاکید کرد و گفت: دفتر با حفظ سرمایه فاز اول و توسعه آنها می بایست با توجه به نیازهای جامعه و حکومت، در عرصه ای نوپدید و بنیادین ورود جدی تر داشته باشد لذا در رویکرد جدید سازمان، ملاحظه عرصه های جدید و سیاست گذاری های نوین مدیریتی می تواند همراه با تکمیل ظرفیت ها و ترمیم فرایندها باشد که دفتر می تواند با گذر از این مراحل و تحلیل مسائل و مهندسی صحیح منابع مورد نیاز خود در عرصه های جدید موفق تر از قبل عمل نماید.

وی در ادامه افزود: آنچه در راس دکترین فاز دوم قرار می گیرد کارآفرینی است و کارآفرینی در حوزه فرهنگ یعنی فعالیتی که منتهی به خلق ارزش و ثروت معنوی و مادی بشود و محصول تولید شده متناسب با بازار و مطابق نیاز مخاطب خود باشد در این فرض است که محصولات تولید شده، مطالبه گران خاص خود را خواهد داشت و جریان کارآفرینی به نقش دفتر به عنوان یک شتاب دهنده عرضه علم، دانش و فرهنگ سامان داده، اتصال بین موقعیت های رسمی و غیر رسمی عرصه های یاد شده را همراه با ارائه الگوهای پیشرفته سامان دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *