سردبیر دوفصلنامه الهیات شهر مطرح نمود:

گزارشی از فرآیند تأسیس و مراحل نشر اولین شماره دو فصلنامه الهیات شهر 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، سیدمصطفی احمدزاده، مدیر گروه و عضو هیأت علمی پژوهشکده اسلام تمدنی و سردبیر دوفصلنامه الهیات شهر گفت: با توجه به اینکه بحث های شهر، شهروندی و شهرسازی و پدیده خود شهر در فضای تعاملات سیاسی، فرهنگی اجتماعی اقتصادی بسیارعرصه وسیعی را خود اختصاص داده، لازم است از دریچه بحث های دینی و الهیاتی به شهر توجه شود و شهر مورد بررسی علمی و پژوهشی قرار گیرد.  

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در عرصه های جدید فضای دینی وظایفی را از نظام سازی گرفته تا تبیین دیدگاه های اسلامی در حوزه مسائل موردنیاز نظام برعهده دارند. از این جهت بحث شهر هم از جمله وظایف آن بوده و به آن پرداخته می شود.

سردبیر دوفصلنامه الهیات شهر تصریح کرد: هدف اصلی از تأسیس این دو فصلنامه پوشش خلاء هایی که در قسمت های مربوط به بحث های الهیات شهر وجود دارد و رقم زدن حرکتی نو و سازنده و پویا در این حوزه است.

وی افزود: مجوز نشریه الهیات شهر از سال ۱۳۹۹ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شد و این دوفصلنامه در حال حاضر در مرحله تأسیس قرار دارد و تا پایان سال یک شماره از آن منتشر خواهد شد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: سایت نشریه تا چند روز دیگر راه اندازی خواهد شد و هم اکنون مشغول رایزنی برای جذب اعضای هیأت تحریریه هستیم. از طرف دیگر در نظر داریم بعضی از مراکز همکار در فعال سازی نشریه یاری جسته و مکاتباتی با مراکز مختلف انجام شده است. همچنین بزودی بروشوری در خصوص اهداف، موضوعات و ساختارهایی در مورد نشریه منتشر خواهیم کرد.

سردبیر دوفصلنامه الهیات شهر گفت: از همه اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درخواست داریم تا مقالات خود را که متناسب با اهداف و مسائل مربوط به الهیات شهر است، از طریق سایت نشریه که به زودی اعلام می شود ارسال نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ شماره نخست این نشریه منتشر شود و شماره دوم و سوم را نیز در سال ۱۴۰۱ منتشر خواهیم کرد و بعد از آن اقدامات لازم برای دریافت امتیاز علمی نشریه در حوزه علمیه اقدام خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *