سلسله نشست های مبانی، اصول و شیوه های حکمرانی در اندیشه علامه شهید مرتضی مطهری برگزار گردید؛

نشست علمی حکمرانی اسلامی و مساله حجاب

استاد حوزه علمیه مشهد: حجاب و عفاف یا عدم آن، یکی از سیاست ها و فرآیندهای مهم و تاثیرگذار در حکمرانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، نشست علمی حکمرانی اسلامی و مسئله حجاب، از سلسله نشست های مبانی، اصول و شیوه های حکمرانی در اندیشه علامه شهید مرتضی مطهری با ارائه حجت الاسلام سیدمحمد عیسی نژاد، استاد حوزه علمیه مشهد و دبیری علمی عباسعلی نصرآبادی رئیس اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به همت مجمع عالی حکمت خراسان با همکاری اداره کل پژوهش و پژوهشکده اسلام تمدنی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام عیسی نژاد گفت: حکمرانی در فرهنگ و تمدن غربی داستان خاص خود را دارد و در ایران هم در دهه های اخیر یک سری علل و عوامل خاص سبب طرح آن شده است. از این رو ، در گفتمان اصلاح طلبی و اصول گرایی، تقریر خاصی از این موضوع داریم.

وی افزود: حکمرانی را اگر مجموعه ای از سیاست ها و فرایندها در بکارگیری قدرت در مدیریت اجتماعی بدانیم، حجاب و عفاف یا عدم آن، یکی از سیاست ها و فرایندهای مهم و تاثیرگذار در حکمرانی است. لذا زمانی که حکومت پهلوی تلاش می کرد با دامن زدن به مساله بی حجابی، اهرم های جدیدی را در حکمرانی ایجاد کند، شهید مطهری کتاب حقوق زن در اسلام، حجاب و اخلاق جنسی و زن و مسایل نظام قضایی و سیاسی را تالیف کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *