عضو هیئت علمی هنر و تمدن اسلامی پژوهشکده اسلام تمدنی گفت: رویکردهای مطلوب پژوهشکده در یک برنامه دو یا سه ساله محقق خواهد شد.

محمد باغستانی کوزه گر در گفتگو با روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی با اشاره به برنامه های گروه علمی هنر و تمدن اسلامی در هفته پژوهش بیان داشت: برگزاری نشست های علمی مرتبط با مفهوم اسلام تمدنی، اختصاص جایگاه هر یک از گروه ها در پژوهش های اسلام تمدنی و جمع بندی و فهم قدر مشترک میان آنها، از برنامه های هفته پژوهش در سال جاری است.

عضو هیئت علمی هنر و تمدن اسلامی پژوهشکده اسلام تمدنی در خصوص تغییرات اداره کل پژوهش به پژوهشکده ابراز کرد: بررسی تغییر اداره کل پژوهش به پژوهشکده و تاثیر رویکردها با توجه به اینکه هنوز مقدمات ضروری آن تحقق نیافته، زود هنگام است.

وی مطرح کرد: شناخت رویکردهای موجود و مسیر انتخاب رویکردهای مطلوب پژوهشکده در یک برنامه دو یا سه ساله محقق خواهد شد.

باغستانی کوزه گر با اشاره به ادغام گروه های علمی بر اساس ارتباطات میان رشته ای گفت: برپایی جلسات علمی اجباری با حضور اعضای هیئت علمی در دفتر برای تبیین موضوع و ایجاد تفاهم مشترک لازم و ضروری است.

وی با توجه به ضرورت مقدمات علمی ادامه داد: برقراری ارتباط جدی با موسسات تمدن پژوهشی داخل کشور و اطلاعات دقیق از کارهای انجام شده و در دست اقدام آنها یکی دیگر از ضروریات مقدمات علمی محسوب می شود.

عضو هیئت علمی هنر و تمدن اسلامی پژوهشکده اسلام تمدنی در پایان برقراری ارتباط با موسسات خارج از کشور به ترتیب اولویت های علمی متناسب با نیازها و راه اندازی مجله ویژه با رویکردهای اسلام تمدنی متشکل از همه گروه های علمی را از دیگر ملزومات مقدمات علمی مطرح کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *