مدیر اجرایی فصلنامه پژوهش های قرآنی بیان داشت: بهتر است انتخاب موضوعات پژوهشی با توجه به نیازهای روز در جامعه اولویت سنجی شوند.

حجت الاسلام سید موسی صدر در گفتگو با روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی با توجه به گزینش موضوعات پژوهشی گفت: انتخاب موضوع مهمترین رکن حرکت پژوهشی است در همین راستا انتخاب ها باید نیاز محور باشند نه گرایش محور.

وی در ادامه افزود: نهادهای پژوهشی دینی باید معیارشان این باشد که به چه میزان از جامعه تاثیر گذاشته­اند و چقدر از افراد به سمت دین هدایت شده­اند.

مدیر اجرایی فصلنامه پژوهش های قرآنی با بیان اینکه برخی از پژوهشگران بر اساس خواست خود موضوع را انتخاب می کنند، ابراز کرد: بهتر است انتخاب موضوعات پژوهشی با توجه به نیازهای روز در جامعه اولویت سنجی شوند.

وی رشد پژوهش را توجه به کارهای انجام شده دانست و افزود: به دلیل اینکه پژوهش ها از روی درد انجام نمی شود و دردمندانه صورت نمی گیرد حاصل پژوهش در جامعه و در دل مخاطب تاثیر نمی گذارد.

حجت الاسلام صدر با بیان اینکه هفته پژوهش فرصت خوبی برای ارزیابی فعالیتهای پژوهشی است، گفت: در این هفته پژوهشگران با نگاهی به گذشته علاوه بر نگاه مثبت به بررسی خلاء ها، چالش ها و کمبودهایی که در این راه وجود دارد می پردازند.

دید مالی و راحت طلب، آفت پژوهش

مدیر اجرایی فصلنامه پژوهش های قرآنی به آفت های پژوهش نیز اشاره و اظهار کرد: دید مادی و راحت طلبی در پژوهش از آفت هایی است که در برخی از افراد به وجود آمده است و انگیزه تحقیق و حقیقت یابی را در پژوهشگر کمرنگ می کند.

حجت الاسلام صدر ابراز داشت: برخی از پژوهشگران در کنار کار پژوهشی به دنبال منافع و امتیازاتی برای خود هستند و اگر انگیزه های پژوهشی در جامعه از بین رود کارهای موثری صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تصمیم گیران پژوهشکده باید تصمیم های کلان بگیرند در پایان گفت: مسئولان و مدیران پژوهشکده با تعریف کار باید به این مساله بپردازند که نیروهای انسانی وقتشان هدر نرود و به کارهای پژوهش تحقیقی روی آورند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *