عضو هیئت علمی گروه قرآن و مطالعات اجتماعی پژوهشکده اسلام تمدنی بیان کرد: بحث تمدنی در قالب کوچک یک منطقه نیست و افق بین المللی بهترین فرصت برای معرفی تمدن اسلامی است.

سید محسن میرسندسی در گفتگو با روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی با تاکید بر دید بین المللی گفت: اگر برنامه ها و تبیین آن در افق بین المللی بسته شود ضمن اینکه مخاطب داخلی را پوشش می دهد مخاطب خارجی نیز از آن بهره مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش فرصت مغتنمی است که در دنیا وجود دارد و در کشور ما نیز این مناسبت برگزار می شود، ابراز داشت: هفته ای که در آن ضرورت و رویکرد پژوهشی به مسائل جاری در مقابله رویکردهای دفعی و آزمون و خطا مطرح می شود که معمولا موسسات پژوهشی با شدت و ضعف برنامه هایی را به مناسبت این هفته برگزار می کنند.

عضو هیئت علمی گروه قرآن و مطالعات اجتماعی پژوهشکده اسلام تمدنی با اشاره به اینکه نمایشگاه پژوهش، بهترین فرصت عرضه محصولات و ارتباط بین موسسات مختلف است، تصریح کرد: تحرکات پژوهش محور، رفت و آمد و انتقال تجربیات در کارآمدی و کمیت فعالیت بین موسسات پژوهشی از تاثیرات این هفته است.

وی ادامه داد: جلوگیری از هرزه روی فعالیت ها و موازی کاری کارها مهمترین تاثیر نمایشگاه پژوهش برای موسسات است که با حضور و تعامل با دیگر مراکز امکان پذیر خواهد بود.

میرسندسی در نمایشگاه و هفته پژوهش معرفی و شفاف سازی جایگاه رسمی کارگروه های پژوهشکده اسلام تمدنی را برای تسهیل ارتباط گیری مراکز مختلف لازم و ضروری دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه در حوزه فرهنگی مشهد و کشور می خواهیم فعالیت کنیم لذا حضور فعال در نمایشگاه و برگزاری نشست های علمی مهم خواهند بود.

وی تاثیر پژوهشکده را با توجه به تغییر رویکردها و مسیر پژوهش زود هنگام دانست و گفت: پژوهشکده اسلام تمدنی در عنوان جدیدی است که در کنار اداره کل پژوهش دو اعتبار برای یک سازمان است و در یک پروسه زمانی خاص می تواند در گروه های پژوهشی خود را نشان دهد.

این عضو هیئت علمی گروه قرآن و مطالعات اجتماعی پژوهشکده اسلام تمدنی اذعان داشت: زمان، برنامه ریزی و تمهیدات خاص احتیاج است که فعالیت های پژوهشکده را به مرور در محصولات و آثار نشان دهد.

وی با اشاره به اهمیت معرفی پژوهشکده اسلام تمدنی، بیان کرد: این پژوهشکده در نمود بیرونی می تواند با برگزاری نشست های علمی و شرکت در برنامه های تبلیغی در قالب های مختلف خود را معرفی کند.

میرسندسی با تاکید بر اینکه مسئولان پژوهشکده باید یک ارتباط منطقی بین محصولات و زحمات گذشته این سازمان پژوهشی با رویکرد جدید بوجود آورند، مطرح کرد: در هم تنیدگی سیستم اداری پژوهشی مانعی برای سازمان پژوهش کارآمد و مانع رسیدن اهداف پژوهشکده است.

وی در پایان با بیان اینکه طراحی و ظرفیت سازی بدون اطلاع از توانمندی و سابقه ها نمی تواند شکل بگیرد، اظهار کرد: مسئولیت ها باید طوری طراحی شود که از زحمات قبل به نفع اهداف جدید استفاده شود و تعادل برقرار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *