نشست علمی مقاومت، فرهنگ زیارت و مکتب شهید سلیمانی برآمده از مکتب امامین انقلاب اسلامی


اطلاعات

_
  • ارائه دهنده : حجت الاسلام و المسلمین دکتر فرازی نیامدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی
  • دبیر علمی: علی ابوترابی
  • زمان: ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۲ تا ۱۴مجری: پژوهشکده اسلام تمدنی

دریافت محتوا

_

تصاویر

_

معرفی برنامه

_

نشست مقاومت، فرهنگ انتظار و زیارت، مکتب سپهبد شهید سلیمانی برآمده از مکتب امامین انقلاب اسلامی در روز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی به عنوان ارائه دهنده و  علی ابوترابی به عنوان دبیر علمی برگزار گردید.

متن چکیده

_

در نشست مقاومت، فرهنگ انتظار و زیارت، مکتب سپهبد شهید سلیمانی مطرح گردید:

تشخیص ولی، دشمن شناسی، و تکلیف از مهم ترین امتیازات سردار سلیمانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، نشست مقاومت، فرهنگ انتظار و زیارت، مکتب سپهبد شهید سلیمانی برآمده از مکتب امامین انقلاب اسلامی در روز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی به عنوان ارائه دهنده و  علی ابوترابی به عنوان دبیر علمی برگزار گردید

در ابتدای این نشست، علی ابوترابی شهید سلیمانی را اهل اخلاص و معنویت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دانست و بعد از سال ها خدمت در لباس مقدس رزم حماسه ودفاع از کشور اسلامی ایران شهادت نامه خود را از اهل بیت علیهم السلام تأیید و امضا گرفت و او شایستگی برای یک ملت و امت گردید و قهرمان جهان اسلام شد.

در ادامه فرازی نیا با طرح سه شاخه بصیرتی و اصلی تشخیص ولی، دشمن شناسی، و تکلیف را از مهم ترین امتیازات سردار سلیمانی دانست و با اشاره به سه رکن  امید،ُ عمل و اعتقاد گفت: حاج قاسم به ورع ، حسن خلق و تمرین ولایت مداری شناخته شده بود و ان شاالله الگوی جامعه اسلامی و مسئولین ما قرار گیرد و با روحیه معنوی و اخلاصی که سردار دل ها  داشت و تأثیر گذار در جهان اسلام بود همه جهان در فراقش گریستند.

 مدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس، ضمن تعریف خاطره ای از جلسه ای که یک سال قبل از شهادت با دعوت تولیت وقت حجت الاسلام رییسی برگزار شده بود به من گفت: حاج قاسم را به داخل ضریح دعوت کنید. وقتی به ایشان گفتیم با خوشحالی تمام و بدنی لرزان و متواضع به داخل آمد. با افتخار لباس خادمی آن امام عزیز را به تن کرد و حقیقتاً آن زیارت و نماز اوج اخلاص بود، اوج بندگی و یقین بود و من یقین دارم امضای شهادت را در مشهد و حرم زینب و کربلای معلا از معصومین علیهم السلام  گرفت و در سرزمین عراق به فیض شهادت نائل آمد یاد و نامشان همیشه ماندگار و جاوید باد.

در پایان علی ابوترابی فرمانده اش حاج قاسم را قهرمان ملت ایران دانست و گفت: حاج قاسم هرگز تمام شدنی نیست او انقلابی بود، انقلاب و انقلابی گری خط قرمز و قطعی او بود و به فرموده امام راحل عظیم الشان که شهادت مزد جهاد فی سبیل الله است مزدش را گرفت و به فیض عظمای شهادت نائل آمد یاد و نام آن سردار میدان دار و همراهانشان را همیشه گرامی می داریم. جلسه با دعا برای سلامتی و ظهورانتقام گیر از ظالمان به پایان رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *