نشست هیات رییسه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اعضای هیات علمی و مدیران و کارشناسان پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان برگزار شد.


نشست هیات رییسه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اعضای هیات علمی و مدیران و کارشناسان پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت  های پژوهشی دفتر خراسان وتقویت پژوهشکده اسلام تمدنی برگزارشد.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات پژوهشکده اسلام تمدنی، در این نشست دکتر علیرضا واسعی رییس پژوهشکده اسلام تمدنی و مدیر کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به بیان جایگاه پژوهش های بنیادی و مسأله محور در پژوهشکده اسلام تمدنی پرداختند و گفتند این پژوهشکده با پانزده عضو هیات علمی، چهار مجله، کتابخانه تخصصی فعالیت می کند 
وی نیروی انسانی این پژوهشکده را که از فرهیختگان حوزه و دانشگاه هستند را سرمایه مهمی برای این پژوهشکده خواند و گفت که با این پتانسیل موجود در پژوهشکده افق علمی خوبی را خواهیم داشت که با همراهی و همکاری پژوهشگاه می توان این هدف علمی را تحقق بخشید 
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین  دکتر لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بعد از استماع گزارشی از گروه های مختلف پژوهشی پژوهشگده اسلام تمدنی گفت: رویکرد پژوهشگاه  نیز حمایت از پژوهش می باشد  و حضور در پژوهشکده اسلام تمدنی را در همین راستا دانستند. 
وی گفت: رسمیت بخشی و هویت دهی به سازمان را جزو اولویت های پژوهشگاه می داند و در تحقق این مهم باید همه کوشا باشیم تا بتوانیم به هدف اصلی که همان نظریه سازی و توانمند سازی علوم اسلامی و انسانی است، برسیم .
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین خامه گر مدیرگروه پژوهشى قرآن و مطالعات اجتماعی به رویکرد گروه و دغدغه های حاکم در گروه پرداخته و گفتند، این گروه با داشتن تیم قوی، سابقه زیاد پژوهشى و جایگاه حوزوری، به سوی ایجاد قطب مطالعات قرآنی پیش می رود.
سپس دکتر ظهیری مدیر گروه حکمت و کلام جدید فعالیت ها و رویکردهای گروه را با توجه به ارتباط هایی که با مجامع دانشگاهی و حوزه ای دارد، انجام پژوهش های معطوف به نیازهای عقلی و اعتقادی ذکر کرده و آثار شکل گرفته را در نوع خود کم نظیر دانستند.
در ادامه این نشست حجت الاسلام شفیعی مدیر گروه پژوهشى فقه کاربردی در نشست مشترک، با ارائه گزارشی از سابقه پژوهشى،  انجام یافته ؛ آثار، دستاوردها و مشکلات گروه اشاره کرده و دغدغه های اصلی گروه را پاسخگویی به مسائل جدید و روزآمد ذکر کردند.
 وی تعامل با علمای حوزه و اساتید دانشگاهی را از ویژگی های گروه برشمردند و یکی از برنامه ها ی مهم  گروه را دیدار و تعامل با بزرگان حوزه و تعامل با نهادی پژوهشی  دانشگاهی و حوزوی عنوان کرد 
سپس دکتر باغستانی به نمایندگی از گروه پژوهشى هنر و تمدن اسلامی برنامه ها و فعالیت های گروه را برشمرده و سابقه آن را  پر فراز و نشیب دانسته و جایگاه کنونی آن را با توجه به سابقه فرهنگی و تمدنی منطقه، خیلی استراتژیک برشمردند.
شایان ذکر است که در این نشست به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و تقویت پژوهشکده اسلام تمدنی به مدت یک روز در کمیته های مختلف برگزار شد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *