مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۵  با حضور استاندار خراسان رضوی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مسئولین دستگاهای اجرایی و جمعی از نخبگان و فعالان علمی و پژوهشی در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

دکتر عباس شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به حاضران و تشکر از دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۳۹۴ اظهار نمود: به ابتکار استاندار خراسان رضوی شبکه جامع دانشگاههای استان راه اندازی شد و یکی از برنامه های مطلوب شبکه جامع دانشگاههای خراسان رضوی برگزاری سالانه جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری بود که هر سال توسط یک دانشگاه برگزار می شود.

وی ادامه داد : با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب در نیشابور و اینکه برخی دانشجویان دانشگاههای مشهد نتوانستند کتابهای مورد نظر خود را به دلیل طولانی بودن مسافت از نمایشگاه تهیه کنند مقرر شد در کنار نمایشگاه پژوهش و فناوری، نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی نیز برگزار شود.

دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی در پایان اظهار داشت : قرار است پس از برگزاری نمایشگاه ،دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری در شبکه جامع دانشگاههای خراسان رضوی شکل گیرد و دستاوردهای این نمایشگاه در آن ثبت و بازبینی شود.

pj-2003

در ادامه مراسم مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در سخنان خود اظهار نمود: هر کشور برای پیشرفت و استقلال نیازمند پژوهش و فناوری است، و در خراسان رضوی نیروهای فعال و نخبه و اساتید دلسوز بسیاری وجود دارند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در شرایط جدید کشور ، ارتباط خوبی بین مراکز علمی و دستگاه های اجرایی شکل گرفته است به طوری که امروز برای حل مشکلات نیازمند بیگانه نیستیم هر چند که باید جریان تبادلات علمی میان کشورها باشد اما باید بدانیم که دشمنان مانع دسترسی به صورت آزاد به علم و دانش می شوند.

 مهندس رشیدیان افزود: همانطور که می دانید تحریم ما محروم کردن جوانان از کسب دانش های هسته ای بوده است ولی می بینید جوانان ما نشان دادند که با اندیشه خود می توانند راه را برای پیشرفت و توسعه فراهم کنند.

ایشان در پایان سخنان خود با توجه به برگزاری نمایشگاه های پژوهش و فناوری در هر سال اظهار داشت: ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها، پژوهشگران و صنایع از دیگر دستاوردهای برگزاری چنین نمایشگاه هایی است.

سپس معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: نمایشگاه پژوهش و فناوری فرصتی فراهم می کند تا صاحبان صنایع و دستگاه های اجرایی از آخرین دستاوردهای پژوهش و فناورانه دانشگاه ها با خبر شوند و از این دستاوردها برای گرداندن چرخه اقتصاد بهره گیرند. و در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری کردند، اقتصاد دانش بنیان محرک اقتصاد مقاومتی است و دانشگاه ها بر این مساله واقف هستند که پژوهش هدفمند و مساله محور می تواند پیشران اصلی اقتصاد دانش بنیان باشد.

وی افزود: میزان پیوند دانشگاه با بخش صنعت و دستگاه های اجرایی در تاثیر دستاوردهای دانشگاهی در پیشرفت جامعه نقش مهمی دارد و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و استقبال از این نمایشگاه ها نشان دهنده این تاثیر است.

هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی به همراه نمایشگاه تخصصی کتب دانشگاهی از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است و از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۹ آماده بازدید علاقمندان می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *